Tuesday, April 6, 2021

සුදෝ පොඩ්ඩක් අඬන්න ...

සිනහවයි කඳුළයි සදා

ලෝකයේ බල දෙක මහා

සිනාසී හැඬුවත් හඬා

සිනහ පෑවත් එක තමා


සුදෝ පොඩ්ඩක් අඬන්න

හරිම ආසයි බලන්න

ඔයා ලස්සන අඬන විටදියි

කඳුළු බිඳුවක් හෙළන්න ....//


ඔයා හෙළු කඳුළැලි අගේ

ගලන විට කම්මුල් දිගේ ...//

දිමුතු මුතු වාගෙයි පෙනෙන්නේ

ලස්සනක් නැහැ ඔය වගේ


සුදෝ පොඩ්ඩක් අඬන්න

හරිම ආසයි බලන්න

ඔයා ලස්සන අඬන විටදියි

කඳුළු බිඳුවක් හෙළන්න


බොරු කියා ඔබ හැඬෙව්වත්

ළපටි හදවත රිදෙව්වත් ....//

මගේ ආලය මමයි දන්නේ

නැහැ වෙනස්කම් සිතින්වත්


හො හෝ

සුදෝ පොඩ්ඩක් අඬන්න

හරිම ආසයි බලන්න

ඔයා ලස්සන අඬන විටදියි

කඳුළු බිඳුවක් හෙළන්න


රත්තරන් අත් දෙක තබා

අඬන විට ඔබ ඉකි ගසා ..//

මගේ ආලය තවත් වැඩිවෙයි

තවත් අඬවමි බොරු කියා


සුදෝ පොඩ්ඩක් අඬන්න

හරිම ආසයි බලන්න

ඔයා ලස්සන අඬන විටදියි

කඳුළු බිඳුවක් හෙළන්න ....//


ගායනය - මොරිස් දහනායක

පද - සිරිල් ඒ. සීලවිමල

සංගීතය - පැට්‍රික් දෙනිපිටිය

හැරී බෙලාෆොන්ටේ ගැයූ Jamaica Farewell ගීයෙන් උපුටා ගෙන ඇත.


හැරී බෙලාෆොන්ටේ 1957 දී නිකුත් කළ ඇල්බමයකට ගැයූ ජැමේකියානු ජන ගී ආරේ ගීයකි.


මෙම ගීතයට පසුබිම් වූ කාරණය සිරිල් ඒ. සීලවිමල මහතාගේ බිරිඳ වන අනුලා අබේනායක මහත්මිය අදහස් දක්වමින් "ඔය මොරිස් දහනායක ගයන ”සුදෝ පොඞ්ඩක් අඬන්න” අපේ විවාහයට කලින් හදපු ගීතයක්. පැටි‍්‍රක් දෙනිපිටියගේ සංගීතය. සීලවිමල කියවලා තියෙනවලූ පත්තරේක ද කොහෙද ඔය පෙම්වතියව අඬවන හැටි ගැන පොඩි ලිපියක්. ඔහුටත් හිතුනලූ මාව පොඞ්ඩක් අඬවන්න ඕන කියලා. මුල් කාලේ ඉතිං අපිට අම්මගේ තරමක විරුද්ධත්වයක් තිබුණනේ. ඒක හින්දා ඔහු මට දවසක් කිව්වා ”දැන් ඉතිං මොනවා කරන්නද, අම්මත් කැමති නෑනේ, හිතින් අත් ඇරලා දාමු එහෙනං” කියලා හිතකින් නෙමෙයි විහිළුවට ඔහු කිව්වා. ”මට නං එහෙම කරන්න බැහැ” කියලා මට ඉතිං ඇඬුනා. ඒ ගමන මට කිව්වා ”එහෙනං තේ එකක් හදාගෙන එන්නකෝ” කියලා. මං තේ එකක් හදාගෙන එද්දී ඔහු ”සුදෝ පොඞ්ඩක් අඬන්න, හරිම ආසයි බලන්න, ඔයා ලස්සන අඬන විටදියි, කඳුළු බිඳුවක් හෙළන්න” ගීතය ලියලා තිබුණා


(උපුටා ගැනීම - යුගන්ති යශෝධරා /දිවයින)






No comments:

Post a Comment

නිදි නැති රැය පුරාවට ...

නිදි නැති රැය පුරාවට කිසි නිමක් නැති සිතිවිලි සයුරටත් වැඩි මිස අඩුත් නැති අවසානයේ දී ඒ හැම බොඳ මීදුමක් සේ ඈතට පාවි පාවි ගිය හැටි මතකයි ජිවිත...