Wednesday, April 7, 2021

නුඹෙ සුවඳ පිරුණු පුංචි කාමරේ ...

නුඹෙ සුවඳ පිරුණු පුංචි කාමරේ

රතු රෝස මලක පෙති හැලී තියේ

මට නපුරු වුණේ ඇයි දයාවියේ

මෙ කඳුළු බිංදු ප්‍රථම ප්‍රේමයේ ...//


මගෙ සමරු පොතේ රෝස පිටු සොයා

මුතු අකුරු පේළියක් ලියු ඔයා ..//

සිහිවටනයක් ලෙසින් තවත් තියේ

සමනල පියාපතක් ද ජීවිතේ


නුඹෙ සුවඳ පිරුණු පුංචි කාමරේ

රතු රෝස මලක පෙති හැලී තියේ

මට නපුරු වුණේ ඇයි දයාවියේ

මෙ කඳුළු බිංදු ප්‍රථම ප්‍රේමයේ


සිත දුරක ගියා ආදරේ සොයා

මුතු කඳුළු බිංදුවක් ගලා ගියා

සමු ගැන්ම වේදනාවකී ලොවේ

මේ ඉන්ද්‍රචාපයක්ද ජීවිතේ


නුඹෙ සුවඳ පිරුණු පුංචි කාමරේ

රතු රෝස මලක පෙති හැලී තියේ

මට නපුරු වුණේ ඇයි දයාවියේ

මෙ කඳුළු බිංදු ප්‍රථම ප්‍රේමයේ ...//


ගායනය - මහාචාර්ය සනත් නන්දසිරි

පද රචනය - ධර්මරත්න පෙරේරා

තනුව හා සංගීතය - නිමල් ජයකොඩි


නුඹේ සුවඳ පිරුණු පුංචි කාමරේ” ජනප‍්‍රිය ගීත කලාවේ සන්ධිස්ථානයක්?


ධර්මරත්න පෙරේරා මහතා අදහස් දක්වමින් "දවසක් මම ගියා අපේ යාළුවෙක්ගේ විවාහයකට අත්සන් කරන්න. මේ යාළුවා ගෑනු ළමයෙක්. ඇයගේ පොඩි පේ‍්‍රම සම්බන්ධයක් තිබුණා කෙනෙක් එක්ක. නමුත් එයාම හිතලා මේක ජයගන්න බෑ, ගෙදරින් විරුද්ධ වෙයි කියලා, ඇය ඒ සම්බන්ධය නවත්තලා වෙනත් කෙනෙක් එක්ක තමයි විවාහ වුණේ. ඉතිං අපේ පත්තරේ පත්තර යාළුවොත් ගියා මේ විවාහ උත්සවයට. ගිහිල්ලා අත්සන් කරන්න තිබුණ නිසා මං අත්සන් කරලා එහෙම ඉන්නකොට සතුටු සාදය වෙලාවේ කවුරුහරි මගේ යාළුවෙක් ඇවිල්ලා ඇහුවා ”කොහොමද දැන් අර පරණ මිත‍්‍රයා මෙතෙන්ට ආවොත් එයා මොනවා අහයිද” කියලා. මං ඉතිං එක සැනින්ම කිව්වා ”මට නපුරු වුණේ ඇයි දයාවියේ” කියයි කියලා. මට ඒක එක පාරටම කටට ආවා. කට්ටිය හිනාවුණා. මට හිතට ඇල්ලූවා ඒ වචන පෙළ. මං ගෙදර එනකොටත් මතක් කරන් ආවා තවත් දේවල්. කොහොම හරි එදා ? මං ඔය ගීතය ලිව්ව. ලියලා ඒක ඉතිං තිබුණා මං ගාව. සමහර ගායකයොත් ඕක දැක්කා, මට හොඳට මතකයි. ඕක බැලූව දැක්ක අය ඔය ගීතය මඟ ඇරලා ගියා. මං ඉතිං කාටවත් කියන්න ගියෙත් නෑ ඕක කියන්න කියලා.


එතකොට ඒ ගීතය සනත් නන්දසිරිට ලබා දුන්නේ?


ඔහොම ඉන්නකොට සනත් අයියා කැසට් එකක් කරන්න අන්තිම ගීතය මට වෙන්කරලා ලියන්න කියලා තිබුනා. මනෝජ් පීරිස්ට කියලා තිබුනා ධර්මෙට මේ පණිවිඩ තිබ්බා තාම නෑ මෙන්න මේ පණිවිඬේ කියන්න සිංදුව ගැන කියලා. පස්සේ මනෝජ් තමයි මට ඔෆිස් එකට ඔය පණිවිඩේ කිව්වේ. ”අන්න අර සිංදුවක් පරක්කුයි, සනත් අයියා කිව්වා ධර්මේ අයියට සිංදුවක් එවන්න කියලා. බලනකොට මං අමුතුවෙන් ලියන්න ඕනෙත් නෑ, මටම හිතුනා මේ සිංදුව සනත් අයියට හරියයි කියලා. මම ගිහිල්ලා දුන්නා සනත් අයියට. දුන්නහම සනත් අයියා මේක අපි දැන්ම දෙමු කියලා නිමල් ජයකොඩි සංගීතඥයාට කතාකලා. හුඟක් අය ඒක දන්නේ නෑ. සංගීත නිර්මාණය නිමල් ජයකොඩිගේ බව. ඔහු අද අධ්‍යාපන ක්ෂේත‍්‍රයේ හුඟක් ඉහළ තනතුරක් දරණ කෙනෙක්. නිමල්ට ටෙලිෆෝන් එකෙන් ගීතයේ වචන දුන්නේ. නිමල් ටිකක් දුර ඉන්නේ. එයත් කව්රුහරි යාළුවකුගේ ගෙදර ඇවිල්ලා තමයි මේ වෙලාවට සනත් අයියා කතා කරනවා කියලා ඒ ගෙදරට ඇවිල්ලා තියෙන්නේ. මං ඉතිං ඇහුවා නිමල් කොහොමද මේ මෙලඩි එක දැම්මේ කියලා. ”අනේ අයියේ මුකුත් නෑ, මට මුල වචන ටික දැක්කහම ඉන්ටර්ඩක්ෂන් මියුසික් ඔක්කොම මතක් වුනා”, ඉන්ටර්ඩක්ෂන් මියුසික් එක හදලා ඉවරයි කිව්වා ගෙදර යනකොට. හිතන්න බැරි ජනප‍්‍රියත්වයක් අරගෙන ආවා. මං හිතනවා හරි මිහිරියි හරි නැවුම් ඒ තනුව. සංගීතය ඇහෙනකොටත් වචන මතක් වෙනවා. ඒ තරම් ජනප‍්‍රිය වුනා ඒ ගීතය. නිමල් ලක්ෂපතිආරච්චි මං අඳුනගෙන හිටියෙත් නෑ. නමුත් දවසක් කතා කරලා මට කිව්වා ”මචං මට මේ සිංදුව හම්බුනා, මේක අනිවාර්යයෙන්ම හිට් එකක් වෙනවා” කියලා. තව දෙයක් කියන්න ඕන. මේක සිරසෙන් තමයි ජනප‍්‍රිය වුනේ හුඟක්. ඊට පස්සේ තමයි අනිත් මාධ්‍ය මේක හොයලා ප‍්‍රචාරය කරන්න ගත්තේ.


(උපුටා ගැනීම යුගන්ති යශෝධරා /දිවයින)




No comments:

Post a Comment

නිදි නැති රැය පුරාවට ...

නිදි නැති රැය පුරාවට කිසි නිමක් නැති සිතිවිලි සයුරටත් වැඩි මිස අඩුත් නැති අවසානයේ දී ඒ හැම බොඳ මීදුමක් සේ ඈතට පාවි පාවි ගිය හැටි මතකයි ජිවිත...