Monday, April 19, 2021

වසන් කරන්නට බෑ මගෙ හිත අද ...

 ආ ආ ආ ආ...

ආ ආ ආ ආ...

ආ ආ ආ ආ...

ආ ආ ආ ආ...


වසන් කරන්නට බෑ මගෙ හිත අද

පෙම් මල් පූදිනවා

සෙනෙහස ඉපදී සුවඳින් මත් වී

පෙම් මල් පූදිනවා ...//


සිහිලට දැනෙනා ගින්දර දැක දැක

සිත දොඩමලු වෙන්නේ

වැළපෙන පෙම් ලොව කඳුළ දකින්නද

පෙම් මල් පූදින්නේ


වසන් කරන්නට බෑ මගෙ හිත අද

පෙම් මල් පූදිනවා

සෙනෙහස ඉපදී සුවඳින් මත් වී

පෙම් මල් පූදිනවා


දෙතොලග පීදෙන රිදී ඉරක මතු

මිහිරද පවසන්නේ

වැළපෙන පෙම් ලොව කඳුළ දකින්නද

පෙම් මල් පූදින්නේ


වසන් කරන්නට බෑ මගෙ හිත අද

පෙම් මල් පූදිනවා

සෙනෙහස ඉපදී සුවඳින් මත් වී

පෙම් මල් පූදිනවා ...//


ගායනය - මාලිනී බුලත්සිංහල

පද රචනය - රත්මලේ බන්දුල ගුණවර්ධන

තනුව - එච්.එම්. ජයවර්ධන


ඔබ කොහොමද මාලිනි, එච්. එම්. සංගීත යුවල හා ඇසුරට වැටෙන්නේ?

 

රත්මලේ බන්දුල ගුණවර්ධන මහතා අදහස් දක්වමින් "ඉස්කෝලේ යන කාලේ ලොකු ආසාවක් හිතේ තිබුණේ ලියන්න, ගීතවලට මේ සුවිශාල චරිත මේ හැමදේම ගැන. ඇත්තටම ඒක නිකං පිස්සුවක් වගේ. අපේ ඇඟ ඇතුලේ අපට ලියන්න හැකියාව තියෙනවා. නමුත් අවස්ථාව නැහැ. මේ දෙක අතර සම්බන්ධතාවක් නැහැ. ඒක කොහොමද ගොඩනගාගන්නේ. අපි ඉස්කෝලේ යන කාලේ ටෙලිෆෝන් නෑනේ එහෙමට. මම උසස්පෙළ කරනවා වගේ කාලේ. එතකොට  දුරකථන අපිට නැති නිසා, ලියුම් තමයි ලියන්නේ. ආදරණීය ගායනවේදීන්ට අපි ලියනවා. ලියන්න ආස බව කියලා ලොකු පද රචනා මල්ලක් අරිනව ලියලා ලියලා. එහෙම තමයි මේ සම්බන්ධය ගොඩනැගෙන්නේ. දවසක් මං නොහිතු විදිහට මාලිනි බුලත්සිංහල ගායනවේදිනිය මට නැවත පිළිතුරක් එවලා තිබුණා. ඒක මට මට විශාල ශක්තියක්, ඒ වෙලාවේ. ලංකාවේ අතිශය ජනප‍්‍රිය වෙච්ච ගායනවේදිනියක් පිළිතුරු ලිපියක් එවනවා කිව්වහම අපිට ආයේ වෙන මොනවද ඉතිං පාසල් කාලයේ. මහා මෙරක් වගේනේ. ඒක තමයි මේ අල්ලාගත් සම්බන්ධය. සාමාන්‍යයෙන් රසිකයෝ ලියනවනේ ඕන තරං. අපි කවියෝනේ. රසවත් ලිපි ලියනවා. බොහොම සාහිත්‍යයෙන් බර ලිපි. එවැනි ලිපි ඒගොල්ලන්ට විශේෂයි. ඒ හින්දා තමයි මේ පිළිතුරු ලිපියක් එවන්නේ. 


පසුකාලෙක තමයි මට එතුමිය එහෙම කිව්වේ. අපේ ලිපි හරිම රසවත්  ඒගොල්ලන්ට. ලියන්නේ ඒගොල්ලන්ගේ ගීත අගය කරලා සාහිත්‍ය වර්ණනාවක් ඇතුවනේ. ඒකට බොහෝ ඇල්මක් දක්වපු හින්දා තමයි එතුමිය මට මෙහෙම ලිපියක් එවන්නේ. මට මතකයි නන්දා මාලිනියට ඔහොම ඇගේ ගීත වර්ණනා කරමින් ලිපියක් යවපු වෙලාවක ඇයත් පිළිතුරු ලිපියක් එවලා තිබුණා. ඇය සඳහන් කරලා තිබුණා විශේෂයෙන්ම මේ ලිපියේ ස්වරූපය නිසාම ඇය පිළිතුරු ලියනවා, ධෛර්යයක් වශයෙන් කියලා. අපි ලියපු විදිහට එතුමියටත් පිළිතුරු නොලියා සිටීමට අපහසු වුණා මං හිතන්නේ. ඔය විදිහට තමයි මේ සම්බන්ධකම් මුල් යුගයේදී ගොඩනැගෙන්නේ. පසුකාලයේ මම ඉස්කෝලේ ගිහිල්ලා ඉවරවුණාට පස්සේ මම මාලිනි බුලත්සිංහල සහ එච්.එම්. ජයවර්ධන, මේ යුවල සොයාගෙන යනවා බොරලැස්ගමුවට. පත්තර වලින් තමයි ඒ දවස්වල ලිපිනය එහෙම ලැබුණේ. ඒ සොයාගෙන යෑමත් එක්ක මේ හිතවත්කම් පටන් ගන්නවා.

 

වසන් කරන්නට ගීතය’ ලියනකොට ඔබේ වයස කීයද?

 

උසස් පෙළ ඉවරවුණ ගමන්ම වගේ. මට මතක පාසල් ගිහිං ඉවරවුණ ගමන් වගේ ඒ ගීතය ලිව්වේ. ඕනෑම නිර්මාණකරුවකුට යම් ප‍්‍රමාණයක අත්දැකීම් භාවිතා වෙනවනේ. ඒක සත්‍යයක්. හැබැයි මේක මගේම අත්දැකීමක් විදිහට ප‍්‍රකාශ වුණාද කියන එක මං තාම හිතනවා. ඒකෙ මුලක් තියෙනවා, නැත්තේ නෑ. ඒක තමයි ප‍්‍රථම පේ‍්‍රමයේ හැඟීම. ඒ අත්දැකීමක් විඳපු ඕනෑම මනුස්සයකු ගේ හිතින් ඒක අයින් වෙන්නේ නෑ, අදටත් මතක් කරන්න පුළුවන්. වයස්ගත උනත් ඒක මතක් කරගන්න පුළුවන්. පාසල් අවධියේ ප‍්‍රථම පේ‍්‍රමය, උසස්පෙළ කාලයේ. හැබැයි ගීතය මං ලිව්වේ සියයට සීයක්ම ඒක පාදක කරගෙන නෙමෙයි. ඒ හැඟීම මගේ හිතේ තිබුණා. පොදු අත්දැකීමක් බවට ඒක නිරායාසයෙන්ම පත්වුණා. ඒක තමයි මං කලේ. අනික මේකත් කියන්නම ඕන. දැන් කාලේ ගීතයක් කරනවා තරම් ඒ කාලේ ලේසි නෑ. ඒ කාලේ හැටියට මුළු ගීතයම එකවර කියලා, වාදනය කරලා අවසන් කරන්න ඕන. ඒකට ඔවුන් හැමකෙනෙක්ම අතිශය දක්ෂ වෙන්න ඕන. ඒ කාලේ ශිල්පීන් ලොකු අභියෝගයකට මූණ දුන්නා. පස්සෙනේ මේ තාක්ෂණය ආවේ. ඒ වෙනසත් මං හරියට අත්දැක්කා ගුවන්විදුලියේ පටිගත කිරීම්වලදී. ඒක ඒ කාලේ හිටපු ගායක ගායිකාවන්ට, සංගීතවේදීන්ට ගෞරවයක් විදිහට සඳහන් කරන්නම ඕනෑ.


(උපුටා ගැනීම - යුගන්ති යශෝධරා / දිවයින)



No comments:

Post a Comment

නිදි නැති රැය පුරාවට ...

නිදි නැති රැය පුරාවට කිසි නිමක් නැති සිතිවිලි සයුරටත් වැඩි මිස අඩුත් නැති අවසානයේ දී ඒ හැම බොඳ මීදුමක් සේ ඈතට පාවි පාවි ගිය හැටි මතකයි ජිවිත...