Wednesday, August 18, 2021

යමුනා ගංතෙර ...

යමුනා ගංතෙර 

තමලුලතා සෙවනේ

යොහොඹු කුසුම් යහනේ

රාධා බලා සිටී

ක්‍රිෂ්ණා ක්‍රිෂ්ණා ක්‍රිෂ්ණා


නලලත බබලන සඳනතලාවයි

සිරුරත ගණ නිල් මේග වලාවයි

මානස විල මැද රණ තිසරානෙනි

වෘන්දා වනයේ වසන්තයයි

ක්‍රිෂ්ණා ක්‍රිෂ්ණා ක්‍රිෂ්ණා


මලය ගිරේ මධු ගීත කලාවයි

තෙබුවන රැකුමේ ඉසිඹු වෙලාවයි

වන රේඛාවේ රණ මොණරාණෙනි

තරුද නොපායන රාත්‍රියයි

ක්‍රිෂ්ණා ක්‍රිෂ්ණා ක්‍රිෂ්ණා


රචනය- සුනිල් ආරියරත්න

සංගීතය- රෝහණ වීරසිංහ

ගායනය- නන්දා මාලිනී


සිංහල ගීත සාහිත්‍ය තුල ඉන්දියානු පුරාවෘත්ත ආශ්‍රිතව නිර්මාණය වූ ගීත අතර රාධා ක්‍රිෂ්ණා පෙම් පුවත සූවිශේෂි ප්‍රස්තුතයක් බව පසක් වනුයේ ගීත රාශියක් ඒ ඔස්සේ ලියවී ඇති නිසාවෙනි. ශ්‍රි ජයදේව ගෝස්වාමි නම් සෘෂිවරයා විසින් රචිත ජවනිකා හෙවත් ගීත ගෝවින්දය මීට අදාළ මූලාශ්‍රය බව කියැවේ. 


ක්‍රිෂ්ණා (ගොපලු තරුණයෙක්, නිතරම බටනලා පිඹිනවා), රාධා (ගොපලු තරුණියක්)  මොවුන්ගේ වාසස්ථානය යමුනා ගංගාව ආශ්‍රිතව ඇති වෘන්දා වනයයි. රාධා ක්‍රිෂ්ණා සමග පෙමින් වෙලී කාම සම්භෝගයේ යෙදෙනවා. මානුෂීය සම්බන්ධතාවයකට වඩා ඔවූන් අතර තිබූ කායික සබදතාව වඩා ප්‍රබල බවයි මෙහිදී සදහන් වන්නේ. නමුත් ක්‍රිෂ්ණා වෙනත් ගොපලු තරුණියන් සමගද කාම සම්භෝගයේ යෙදෙනවා. දිනක් රාධාට එවැනි අවස්ථාවක් අතටම හසුවෙනවා. ඉන්පසු දෙදෙනා අතර විරසකයක් ඇතිවෙනවා.  දෙදෙනා විරසක වූවත් දෙදෙනාටම එකිනෙකා නොමැතිව සිටීමට නොහැකි නිසා ඉන් පීඩාවිදිනවා, ශෝකී වනවා. 


සුනිල් ආරියරත්නයන් මෙම ගීතයට පාදක කරගනු ලබන්නේ මෙකී අවස්ථාවයි. එනම්,  ක්‍රිෂ්ණා නොමැති සොවින් වැලපෙන රාධාගේ හැගීම්ය. මෙහිදී රාධා "සපත්නී රෝෂයෙන්" පෙලුණු බව සදහන්. (සපත්නී රෝෂය යනු සම භාර්යාවන් අතර එකිනෙකා කෙරෙහි හටගන්නා ඊර්ෂ්‍යාවයි). රාධා, ක්‍රිෂ්ණා සමග විරසක වූවත් ඇය සිතින් දුක් විදිනවා.මෙහිදී වඩාත් ඔවුන් දුක්වනුයේ අහිමි වූ සම්භෝග සුවය නිසා බව කියැවේ. මහාචාර්ය සුනිල් ආරියරත්නයන් රචිත " ගොවිඳුනි මේ සිරියහනේ" ගීතයේ "රති කෙළි රමණි සිහි කර පැරණි යමුනා නදියද කැළඹේ" යනුවෙන් සදහන් වනුයේ මෙකී කාරණයයි. ඇයට ක්‍රිෂ්ණා සමග සතුටින් ගතකල කාලය, ඔහු සමග කාම සම්භෝගයේ යෙදුනු ආකාරය සිහිවෙනවා. ඇය කෙතරම් ක්‍රිෂ්ණා කෙරෙහි උමතූව සිටියාද කිවහොත්, "ක්‍රිෂ්ණා මායි" නමැති මායාවෙන් වෙලී සිටි බවත් කියවෙනවා. මේ ගීතය ලියවෙන්නෙ එවැනි වටපිටාවක් තුල, රාධාගේ යටි සිතේ අපේක්ෂාවක් ලෙසින් අහිමි වූ කාම සම්භෝගය ආයාචනා කරමින්. කාන්තාවක් සාමාන්‍යයෙන් විවෘතව මෙවැනි ඇරයූමක් පිරිමියෙකුට නොකරන නිසා, මෙහිදී අපට උපකල්පනය කිරීමට සිදු වෙනවා, මෙය ඇත්තෙන්ම ඇගේ යටි සිතේ ඇති වූ හැගීම් කියා.


මෙම ගීතයට සංගීතය සපයන්නේ රෝහණ වීරසිංහ විසිනි. ගීතයට  භිම්පලාසි රාගය ඇසුරින් සංගීතය නිර්මාණය කර ඇත. සංගීත භාණ්ඩ හා එහි නාද රටාව තුල මැවෙනුයේ භාරතීය සංගීතයට සමීප හඩකි. නන්දා මාලනීගේ ගායනය තුලත් රාධාගේ වියෝව හා ශෝකී හැගීම් මනා ලෙස ගැබ්ව ඇති බව පෙනේ.


(උපුටා ගැනීමකි) 




No comments:

Post a Comment

නිදි නැති රැය පුරාවට ...

නිදි නැති රැය පුරාවට කිසි නිමක් නැති සිතිවිලි සයුරටත් වැඩි මිස අඩුත් නැති අවසානයේ දී ඒ හැම බොඳ මීදුමක් සේ ඈතට පාවි පාවි ගිය හැටි මතකයි ජිවිත...