Thursday, August 12, 2021

සිහිනෙන් පවා...

සිහිනෙන් පවා රෑ රැඳුණත් සිතේ

මට හිමි නොවේ ඔබෙ ආදරේ

කඳුළැල් කතාවේ ඔහු හා ඔබේ

සුසුමකි විලාසේ ඉන්නම් මෙසේ


සෙනෙහස පුදාලා ඔහු හට ඔබේ

සුසුමක්‌ වුණා යෑයි ඔබ කී දිනේ

ඔබ හා දයාවෙන් බැඳුණත් සිතේ

අසරණ වුණේ මා ඔබේ ආදරෙන්


අවනත නොවූවත් ඔහු ඔබෙ ලොවේ

ඔබ ආදරේමයි මා ඇයට සේ

හිමිකම් නොකීවත් අහිමි සෙනේ

දැකුමෙන් ඔබේ රූ සැනසුම් ගෙනේ


පද රචනය - විපුල් ධර්මප්‍රිය ජයසේකර

ගායනය හා සංගීතය - විශාරද ෂර්ලි වෛජයන්ත


හිතේ තියෙන දුක්‌ කන්දරාව ළෙන්ගතු හදවතක්‌ ඉදිරියේ කියන්න තියෙනව නම් හිතට දැනෙන්නේ පුදුමාකාර සහනයක්‌. සමහර පෙම්වතුනුත් එහෙමයි. පෙම්වතා නිසා දුක්‌විඳින පෙම්වතිය ඇයට වඩාත් හිතවත් කෙනකු හමුවේ තම දුක කියනවා. පෙම්වතාත් සමහර වෙලාවට එහෙමයි. ඇය ගැන ඔහු ඔහුට ළෙන්ගතු කෙනකු හමුවේ පවසනවා.


සිහිනෙන් පවා රෑ රැඳුණත් සිතේ

මට හිමි නොවේ ඔබෙ ආදරේ

කඳුළැල් කතාවේ ඔහු හා ඔබේ

සුසුමක්‌ විලාසේ ඉන්නම් මෙසේ...


හැබැහින් විතරක්‌ නොවෙයි හීනෙනුත් මගේ හිතේ ඔයාගේ රුව රැඳී තියෙනවා. ඒත් මට ඔයාගේ ආදරේ හිමි නැති බව මම දන්නවා. ඔබ දෙපළගේ කඳුළු කතාව අහලා සුසුම් ලන්නේ මම. මම ඒ සුසුම විදිහටම හැමදාම ඉන්නම්...


ඔහු හිතෙන් විඳවනවා... මේ විඳවන්නේ පෙම්වතා නොවේ. හිතවත් තරුණියක්‌ සහ ඇයගේ පෙම්වතා වෙනුවෙන් මේ සුසුම්ලන්නේ වෙනත් හදවතක්‌.


ගීය ලියුවේ විපුල් ධර්මප්‍රිය ජයසේකර "මම මේ ගීය ලියුවේ බොහෝ කලකට පෙර ෂර්ලිගේම සඟවන්නෙපා හසරැල් සී. ඩී. එකට. ෂර්ලිට වැඩිපුර ගීත ලියන්න ඇත්තේ මම "ඔහුගේ හිතවතකු මුහුණ පෑ සැබෑ සිදුවීමක්‌ මේ ගීයට පාදක වූ බවයි විපුල් කියන්නේ.


"මගේ හිතවතෙක්‌ ඉන්නවා ඔහු විවාහකයි. කාර්යාලයේ තරුණියක්‌ ඔහුට හරිම හිතවත්. පෞද්ගලික දේ පවා ඇය හා ඔහු කතාබහ කරනවා. ඒ තරමට ළෙන්ගතු කමක්‌ තියෙන්නේ. ඒ ප්‍රේම සම්බන්ධයක්‌ නොවෙයි. දැඩි මිතුදමක්‌. ඉතින් මේ තරුණියගේ පෙම්වතා ගැනත් ඇය ඔහුට කියනවා. එයා හරිම අමුතුයි. මාව වැඩිය ගණන් ගන්නේ නැහැ. "මේ විදිහට ඇය කඳුළු සලමින් මගේ මිත්‍රයාට දුක කියනවා. ඔහුට ඇය කෙරෙහි පුදුම අනුකම්පාවක්‌ ඇති වෙන්න පටන් ගන්නවා.


සෙනෙහස පුදාලා ඔහු හට ඔබේ

සුසුමක්‌ වුණා යෑයි ඔබ කී දිනේ

ඔබ හා දයාවෙන් බැඳුණත් සිතේ

අසරණ වුණේ මා ඔබේ ආදරෙන්...


ඔහු ඇයට සෙනෙහස දක්‌වනවා. අනේ මේ වගේ අහිංසක කෙල්ලෙකුට ඇයි ඇගේ පෙම්වතා දුක්‌ දෙන්නේ. මේ වගේ කෙනෙක්‌ මට හිමි වුණානම් දුක අහපු ළෙන්ගතු හිතට ඇය ගැන ආදරයක්‌ උපදිනවා අනුකම්පාව ආදරයකට පෙරළෙනවා. "එයාට ආදරේ කරන්න ගිහින් මගේ ජීවිතේට කැළැලක්‌ වුණා කියා ඔයා කියපු දවසේ මගේ හිතේ ඔයා කෙරෙහි ආදරයක්‌ ඇති වුණා. ඒත් ඒ ආදර සිතිවිල්ලත් එක්‌ක මම අසරණ වුණා. " ඔහු හිතන්න පටන්ගන්නවා. ඔහුගේ හිතේ ඇය ගැන ආදරයක්‌ ඉපැදුණත් ඒ බව ඇයට කියාගන්න බැහැ. ඒ ඔහු විවාහක නිසා. තහනම් පෙමක්‌ ගැන හිතුවොත් අසරණ වෙන්නේ අහිංසක බිරිය.


අවනත නොවූවත් ඔහු ඔබෙ ලොවේ

ඔබ ආදරේමයි මා ඇයට සේ

හිමිකම් නොකීවත් අහිමී සෙනේ

දැකුමෙන් ඔබේ රූ සැනසුම් ගෙනේ


මට ඔයා ගැන ආදරයක්‌ හිතුණත් ඒක පවසන්නේ කොහොමද. පෙම්වතා ඔයාට අවනත නොවුණත් ඔයා ඔහුට ආදරෙයි. හරියට මම මගේ ආදරණීය බිරියට ආදරය කරනවා වගේ. මට ඔයාගේ ආදරේ හිමි නැහැ. ඔයා මට අයිති නෑ. ඒත් ඔයාගේ රූපය දැකීමත් මට සැනසුමක්‌.


ඔහු අවසානයේදී හිතන්නේ එහෙමයි. මේ ගීය වෙනස්‌ම අර්ථයක්‌ ගෙන දෙන පදමාලාවක්‌.


(උපුටා ගැනීම - නිහඬ සිතුවිලි බ්ලොග් අඩවිය)




No comments:

Post a Comment

නිදි නැති රැය පුරාවට ...

නිදි නැති රැය පුරාවට කිසි නිමක් නැති සිතිවිලි සයුරටත් වැඩි මිස අඩුත් නැති අවසානයේ දී ඒ හැම බොඳ මීදුමක් සේ ඈතට පාවි පාවි ගිය හැටි මතකයි ජිවිත...