Wednesday, March 31, 2021

මිනින්දෝරු කන්තෝරුවේ ...

මිනින්දෝරු කන්තෝරුවේ මුලාදෑනි ටික

සුදු බණ්ඩි මගේ නිදා ඉන්න ඉඩම මනිනවද

ඈ ඇහැ ඇරේවි යන්න හොදයි දංවැල් අරගෙන

තරහ අවසරයි යනවද දංවැල් අරගෙන


පිං කුඹුරු නෙලන කාලෙට මට හීල අරන් එන

හිස විසාදියට තෙල් උළලා තොන්තුවා වෙන

රත්තරන් දෑත සුදු බණ්ඩිගෙ දෙණියේ පස් යට

රත්තරන් දෑත සුදු බණ්ඩිගෙ දෙණියේ පස් යට


මිනින්දෝරු කන්තෝරුවේ මුලාදෑනි ටික...


දෙයි හාමුදුරුවො දන්නවනම් දැන් ඈ නැති වග

තෙල් පාන උනත් නිවා දමයි සංහිඳ පාමුල

වාවන්නෑ මේ දුරුත්ත සංසාරෙ තනි මට

වාවන්නෑ මේ දුරුත්ත සංසාරෙ තනි මට


මිනින්දෝරු කන්තෝරුවේ මුලාදෑනි ටික...


ගායනය - කරුණාරත්න දිවුල්ගනේ

සංගීතය - එච්.එම්. ජයවර්ධන

ගී පද - රත්න ශ්‍රී විජේසිංහ


රත්න ශ්‍රී විජේසිංහ මහතා මෙම ගීතය පිළිබඳව අදහස් දක්වමින් "මිනින්දෝරු කන්තෝරුව’ හරිම අපූරු අත්දැකීමක්. මම සමෘද්ධි අමාත්‍යාංශයේ සේවය කරන කාලයේ අනුරාධපුර, දඹුල්ල පාරේ සිවලාකුලම තෝඩාමඩු ගම්මානයට ගියා. අපේ රාජකාරි කටයුතු අතරතුර මට අධික තිබහක් දැනුණා. මම ඒ අසල තිබුණු ගෙදරකට ගියා වතුර ටිකක් බොන්න. ඒ ගෙදර මධ්‍යම පන්තියේ නිවෙසක්.

මේ ගෙදර එක් පැත්තක විශාල නුග ගහක් තිබුණා. මේ නුග ගහ පාමුල පහන් වැටක් ඉඳී කොට තිබුණේ හරිම පිළිිවෙළට. ඒ පහන් පැල අවට ලස්සනට මල් වවලා තිබුණා. මං එතනට යන මොහොතෙත් අසූ වියැති පුද්ගලයෙක් මේ බිම අමදිමිනුයි හිටියේ. මේ මාමණ්ඩිගෙ නම මුතු බණ්ඩා. මං මේ මාමණ්ඩිගෙන් වතුර ඉල්ලුවා. මාමණ්ඩි අපිට බඩ පිරෙන්න වතුර දුන්නා.

වතුර බීල අහවර වුණාම මං දැක්කා ලූනු වගයක් තිබෙනවා. අපි ලූනු ඉල්ලුවාම මුතුබණ්ඩා මාමණ්ඩි ලූනු වඩි දෙකක් පුරවලා දුන්නා. අපි සල්ලි දුන්නට ඒක තරහෙන් ප්‍රතික්ෂේප කළා.

මේ පහන් පැල මට දැන් ප්‍රශ්නයක්. මං ඇහුවා ‘මාමණ්ඩියේ මෙතන මොකද මෙච්චර ලස්සනට තියාගෙන ඉන්නේ’ කියලා. මේ තමයි මහත්තයෝ මගේ පවුල ඉන්න තැන කියලා මාමණ්ඩි හයියෙන් තාලයට ලස්සනට කවියක් කිව්වා.

‘කපා කොටා බටු තිබ්බටු සිඟිත්තේ

රන් මැණිකා අද නිදිදෝ කනත්තේ


මේ කවියත් එක්කම මාමණ්ඩිගේ දෑසට කඳුළු ඉණුවා.

‘මහත්තයෝ මට මගේ පවුල වෙනුවෙන් වතාවත් කොරන්ඩ ලැබෙන්නෙ තව ටික දොහයි’ මාමණ්ඩිය කිව්වේ කණස්සල්ලෙන්.

‘ඉතාම ඉක්මනට මේ ඉඩම මැනලා වෙන් කරන්න අපේ මලයගෙ දරුවො නඩුවක් දාලයි තියෙන්නේ. එතකොට මගේ පහළ ඉන්න තැන මායිමෙන් එහාට පනිනවා. ඊට පස්සේ මේ ගරු සැලකිලි කරන්ට ලැබෙන එකක් නෑනෙ මහත්තයෝ.

මුතුබණ්ඩා මාමණ්ඩිගෙ මේ කතාව මගේ හිතට ගෙනාවේ දැඩි සංවේගයක්. මේ කතාව ගීතයකට නඟන්න හොඳම තැන තමයි මිනින්දෝරු කන්තෝරුවෙ උදවිය ඉඩම මැනල මේ නුග ගහ එහා වත්තට අයිති වෙන්න විදිහට වැට ගහන තැන. මං ගීතය ලියුවා.

මුලින්ම ලියුවේ ‘සරුව ජනෙල් කන්තෝරුවෙ මූලාදෑනි ටික’ කියලා. සරුව ජනෙල් කිව්වේ ‘සර්වේ ජර්නල්’ කියන එක. නමුත් දිවුල්ගනේගේ ඉල්ලීම පිට හැමෝටම දැනෙන මිනින්දෝරු කන්තෝරුව කියලා යෙදුම භාවිත කළා.

(උපුටා ගැනීම - සරසවිය චතුර ගීතනාත් බණ්ඩාර) 




No comments:

Post a Comment

නිදි නැති රැය පුරාවට ...

නිදි නැති රැය පුරාවට කිසි නිමක් නැති සිතිවිලි සයුරටත් වැඩි මිස අඩුත් නැති අවසානයේ දී ඒ හැම බොඳ මීදුමක් සේ ඈතට පාවි පාවි ගිය හැටි මතකයි ජිවිත...