Saturday, July 11, 2020

දිගු නෙත් හරැල්ලේ ...

දිගු නෙත් හරැල්ලේ මා සැනසුන දවසේ
මේ නෙතු නවතා මගේ හිත අමතා
හිරු හිනැහුන උදයේ ආදරයද මට කීවේ

උදේ හවා කල ගෙවෙන තුරාවෙදි
පටු මාවත් අතරේ
තුරුලිය හෙවනේ සිහිලස ලබමින්
ගත කළ සොඳුරු පැයේ
මල් හිනැහුන උදයේදී ආදරයද මට කීවේ

දිගුනෙත් හසරැල්ලේ හිත රිදවුන දවසේ
උණුසම් සුසුමින් නෙතු බොඳවෙද්දී
සැඩ හිරු නැඟි මද්දහනේ... ආදරයද මට කීවේ

දෙදෙනා ආ මග අද මා තනිවම
ඔබ නෑ මගෙ හෙවනේ
වෛර කරන්නෑ මං කවදාවත්
සැනසෙනු ඔහු සෙවනේ
ප්‍රේමය රුදු සිහිනයකී
ආදරයයි මට කීවේ

දිගු නෙත් හසරැල්ලේ
අප වෙන්වුණ දවසේ
මා නෙතු හඬවා ඔහු හද සනහා
හිරු වැළපෙන හැන්දැවේ
ආදරයද ඔබ කීවේ

ගී පද - කුසුම් පීරිස්‌
තනුව/සංගීතය - අජිත් ජයවීර
ගායනය - දයාරත්න පෙරේරා

දවස උදාවෙද්දි හිමිදිරියේ අරුණළු නැඟ එද්දී හිතට දැනෙන සුවය කියන්න බැරි තරම්. හැඟීම් සමුදායක්‌ හිතේ උපදිනවා. මුල්ම මුල් වතාවට හිත තුළ ආදරයක්‌ පටන් ගනිද්දීත් එහෙමයි. දවසක්‌ ආරම්භයේදී වගේම තමයි ආදරය මෝරන මුල්ම වෙලාවේදීත් හිතට දැනෙන මිහිර... කියාගන්න බෑ. හරිම සුවදායකයි. ගතටත් හිතටත්.

දිගු නෙත් හසරැල්ලේ මා සැනසුන දවසේ
මේ නෙතු නවතා මගෙ හිත අමතා
හිරු හිනහුන උදයේහි ආදරයද මට කීවේ

හිරු හිනැහෙන මොහොතක ඉපැදුනු ආදරයත් ඈ ඔහුට ආදරය ප්‍රකාශ කළේ දිගු දැසින් සිනාසිලා. ඒ බැල්ම දවස පුරාම ඔහුගේ හිතට සැනසුමක්‌ ගෙන දුන්නා.

කුසුම් පීරිස්‌ ප්‍රවිණ නිවේදිකාව ගීත රචිකාවක්‌ ලෙස දස්‌කම් පෙන්වූ තවත් ගීයක්‌. තනුව අජිත් ජයවීරගේ.

මගේ මිතුරෙකු ගැහැනු ළමයකුට ආදරය කළා. ඒත් ඇය ටික කලකින්ම වෙන කෙනෙක්‌ එක්‌ක යාලුවෙලා. දැන් ඔහු ඇයට වෛර කරනවා. ආදරය කළාම කොහොමද වෛර කරන්නේ කියලා හිතුනා. දයාරත්න පෙරේරාට සරල ගී වැඩසටහනකට සිංදුවක්‌ ලියා දෙන්න කීවෙත් මේ කාලෙදි "ඉතින්" වෛර කරන් නෑ. මං කවදාවත්" කියන කොටස පළමුව මගේ අතින් ලියෑවුණා. කුසුම් ගීය රචනා කළ හැටි පැවැසුවා.

උදේ හවා කල ගෙවන තුරාවෙදි
පටුමාවත් අතරේ
තුරුලිය හෙවනේ සිහිලස ලබමින්
ගත කළ සොඳුරු පැයේ
මල් හිනැහුන උදයේදී ආදරයද මට කීවේ

දිගුනෙත් හසරැල්ලේ හිත රිදවුන දවසේ
උණුසම් සුසුමින් නෙතු බොඳ වෙද්දී
සැඩ හිරු නැඟි මද්දහනේ ආදරයද මට කීවේ

උදේ දවල් හවස තුන් කාලයම ගෙවෙනතුරු පටු මාවත්වල. ගස්‌වැල් හෙවනේ ආදරය කළ හැටි ඔහුට සිහිපත් වෙනවා. ඒ ආදර සිසිලස වීඳි පැය හරිම සුන්දරයි. ඈ ඔහුට ආදරය ප්‍රකාශ කළේ මල් පිබිද හිනැහෙන උදයක... ඒත් චණ්‌ඩ හිරු රශ්මියෙන් රත්වූ මද්දහනෙදි... ඇගේ හදවතත් ප්‍රචණ්‌ඩවෙලා උදෑසනදී ඇගේ ඒ ලස්‌සන දිගු නෙත්වලින් උපන් සිනහව මද්දහනේදි ඔහුගේ හිත රිදවන තරමට ප්‍රචණ්‌ඩවෙලා. දැන් ඔහුගේ සුසුම් පවා උණුසුම්. නෙත් කඳුළින් බොඳවෙලා. ආරවුලක්‌. හිරු නැග එද්දි ඇරැඹි ආදරය... මද්දහනේදි. වෛරයකට හැරෙන්නයි සූදානම.

මේ ගීතය දෙස බලන්න. සාමාන්‍ය ගීයක ස්‌ථායී කොටසට වඩා වෙනසක්‌ මේ ගීයේ ස්‌ථායි කොටසේ දකින්න පුළුවන්. ස්‌ථායි කොටස්‌ තුන එකිනෙකට වෙනස්‌. කුසුම් පීරිස්‌ ගී පද රචිකාවිය කළ ඒ වෙනස ගීයටත් අලුත් අලංකාරයක්‌ ගෙන දෙනවා.

මේ ගීය කුසුම් පීරිස්‌ ලියුවේ අජිත් ජයවීරගෙ මෙලඩියටයි. කුසුම්ගේ හිතවතියක්‌ හිටියා බත්තරමුල්ලේ. එහිදී තමයි මේ මෙලෙඩි එකට කුසුම් ගීතය ලියුවේ. ගායකයා, සංගීතඥයා සහ ගී පද රචිකාව එක්‌ව සාකච්ඡා කරමින් නිර්මාණය කළ ගීයක්‌ නිසා මේ ගීතය අදටත් සාර්ථක ලෙස ප්‍රතිචාර ලබනවා" ගායක දයාරත්න පෙරේරා පැවැසුවා.

දෙදෙනා ආ මග අද මා තනිවම
ඔබ නෑ මගෙ සෙවනේ
වෛර කරන්නෑ මං කවදාවත්
සැනසෙනු ඔහු සෙවනේ
ප්‍රේමය රුදු සිහිනයකී
ආදරයයි මට කීවේ

දිගු නෙත් හසරැල්ලේ
අප වෙන්වුන දවසේ
මා නෙතු හඬවා ඔහු හද සනහා
හිරු වැළපෙන හැන්දැවේ
ආදරයද ඔබ කීවේ

ඈ ඔහු හැර අනෙකෙකු සමග ගිහින් දැන් ඔහු තනිවෙලා. දෙදෙනා ආදරයෙන් වැළඳගෙන ආ ගිය මාවතේ අද ඔහු තනියම... ඈ ඔහුගේ සෙවනෙන් නික්‌ම ගිහින්. ඒත් ඔහු ඇයට වෛර කරන්නෙ නෑ. අවංක ආදරයක්‌. වෛරයකට පෙරළන්න පුළුවන්ද... බැහැ. ඔහු ප්‍රාර්ථනා කරනවා ඇයට අලුත් පෙම්වතා සමඟ සැනසීමෙන් ඉන්න කියලා. ආදරය කියන්නේ මොනතරම් රෞද්‍ර වූ හීනයක්‌ද ඒ පාඩම ඔහුට කියලා දුන්නෙත් ආදරයම තමයි.

හිරු හිනැහෙන උදයක උපන් ආදරය සැඩ හිරු රැස්‌ ඇති මද්දහනකදි කැඩී බිඳී සුන්වී ගියා. හැන්දැව දෙදෙනා එකිනෙකාගෙන් සමුගන්නා හැන්දැව හිරු වැළපෙමින් හඬා වැටෙන හැන්දැවේ ඔහුගේ නෙත් කඳුළින් තෙත් වෙලා.

ඔයා මගේ නෙත් කඳුළින් තෙමලා... ඔහුගේ හදවත සනසාලනවා. හිරු උපදින උදයේදි ඔයා මට ආදරෙයි කියා කිව්වා. ඒ වගේම හිරු වැළපෙන මේ හැන්දැවෙදි ඔයා අලුත් පෙම්වතාටත් කිව්වේ ආදරෙයි කියලද... ඔහුගේ හඬා වැටෙන සිත ඇගෙන් විමසනවා.

අජිත් අලහකෝන්



No comments:

Post a Comment

නිදි නැති රැය පුරාවට ...

නිදි නැති රැය පුරාවට කිසි නිමක් නැති සිතිවිලි සයුරටත් වැඩි මිස අඩුත් නැති අවසානයේ දී ඒ හැම බොඳ මීදුමක් සේ ඈතට පාවි පාවි ගිය හැටි මතකයි ජිවිත...