Saturday, July 11, 2020

මේ අයුරින් අපි සංසාරේ ...

මේ ගීතයේ පද මාලාව පල කරන්න කලින් මෙහෙම හැඳින්වීමක් මට දෙන්න වෙනවා. ලංකාවේ ගීත කලාවේ එකම ප්‍රස්තුතයක් දිහා ස්ත්‍රී පුරුෂ දෘෂ්ටිකෝණ දෙකකින් බලා රචනා කරපු ගීත දෙකක් තමා (Male Version & Female Version) මේ අයුරින් අපි සංසාරේ කියලයි මම දකින්නේ. මේක ඉතාම දුර්ලභ අවස්ථාවක්.

ඇත්තටම බැලූ බැල්මටම මේ අයුරින් අපි සංසාරේ ඇහුණ ගමන් අපිට මතක් වෙන්නේ ටී. එම්. ජයරත්නයන් ගායනා කරන ගීතයක් හැටියටයි. නමුත් බොහෝ අය නොදන්නවා වුණාට මෙහි ස්ත්‍රී දෘෂ්ටි කෝණයෙන් එහෙම නැත්තන් female version එකක් නීලා වික්‍රමසිංහ මහත්මියත් ගායනා කර තිබෙනවා. මේ ගීත දෙකේම පද රචකයා ආචාර්ය අජන්තා රණසිංහයනුයි.

බොහෝ කාලයක් ආදරය කරලා එක්කෙනෙක් අනෙකාට රිදවලා වෙන්වෙලා ගියාම කොයිතරම් නම් වේදනාවක් දැනෙනවා ඇත්ද? මේ ගීතය ආචාර්ය අජන්තා රණසිංහයන්ගේම අත්දැකීමක්. එතුමා තම තරුණ කාලයේ එක්තරා තරුණියකට ආදරය කරලා තියෙනවා. එනමුත් පසුකාලීනව එම තරුණිය නොසිතූ විදියට එතුමාගෙන් වෙන්වෙලා ගිහින් තියෙනවා. ඒ වේදනාව අපේ සාහිත්‍ය ජනකතා ආශ්‍රයෙන් උදාහරණ දක්වමින් අජන්තා රණසිංහයන් මේ ගීත දෙකම රචනා කරලා තියෙනවා. ඒ වගේම මේ ගීත දෙකේම විශේෂත්වය තමයි පද මාලාවේ වාක්‍ය අවසන් කරලා තියෙන්නේ ඇති-ඇති සහ ඇති-නැති යනුවෙන්. ඒක ජන ගී වලත් දකින්න පුළුවන් ලක්ෂණයක්. අපි ඉස්සෙලාම පද මාලාවන් දෙක බලමු.

මුලින්ම ටී. එම්. ජයරත්නයන් ගැයූ ගීතය. (Male Version)

මේ අයුරින් අපි සංසාරේ
ආදරයෙන් හමුවෙන්න ඇති..

මේ අයුරින් අපි දවසක්දා
සසර මඟදි වෙන් වෙන්න ඇති..

සාලිය මාලා පෙම් බැඳි දා මම
සිටුකුමරෙකු වී ඉන්න ඇති..
ඒ සිටුකුලයේ කුමරිය වී ඔබ
මේ ලෙස මට රිදවන්න ඇති..
මේ අයුරින් අපි....

අපරාජිත යැයි ඔබ පිදු ප්‍රේමය 
පුදසුන මත පරවෙන්න ඇති..
සාගර ජලයත් මදි හැඬුවා මම
ඔබ හින්දා ඔබ දන්නෙ නැති..
මේ අයුරින් අපි...

ආත්ම ගණනේ ඔබෙ පය පාමුල
මගෙ කඳුලින් සේදෙන්න ඇති..
එදත් මගේ දුක් ආයාචනයට 
අද මෙන් ඔබ හිනැහෙන්න ඇති..

මේ අයුරින් අපි...

ටී. එම්. ජයරත්නයන් පවසන ආකාරයට මේ ගීතයේ මුලින්ම තිබිලා තියෙන්නේ අන්තරා කොටස් දෙකක් පමණයි. නමුත් පසුකාලීනව මේ ගීතයට තවත් අන්තරා කොටසක් එකතු කරා. ඒ අපරාජිත යැයි ඔබ පිදු ප්‍රේමය යන කොටස. ඒ කොටස එකතුකරලා නැවත පටිගත කිරීමක් කරලා තියෙනවා.

දැන් බලමු විශාරද නීලා වික්‍රමසිංහයන් ගැයූ ගීතය. (Female Version)

මේ අයුරින් අපි සංසාරේ
ආදරයෙන් හමුවෙන්න ඇති..

මේ අයුරින් අපි දවසක්දා
සසර මඟදි වෙන් වෙන්න ඇති..

නල දමයන්තී පෙම් පුවතේ ඔබ
නල කුමරුන් වී ඉන්න ඇති..
දමයන්තිය සේ මා පැමිණියදා
මේ ලෙස මට රිදවන්න ඇති..
මේ අයුරින් අපි....

වැළපුණ දා ඔබ එනමුදු බැව් මා 
රිදුණ හිතින් පවසන්න ඇති..
සාගර ජලයත් මදි හැඬුවා මම
ඒ බව ඔබ තව දන්නෙ නැති..
මේ අයුරින් අපි...

Male Version එකේදී අන්තරා කොටස් 3 ක් තියෙනවා. Female Version එකේදී අන්තරා කොටස් 2යි තියෙන්නේ. ගී පද රචනා දෙකම අරන් බැලුවාම දෙකේ වෙනස ඔබට හොඳින් වැටහේවී.

ඒවාගේම මෙහි සංගීතය ගැනත් කියන්න ඕන. විශේෂයෙන්ම ලංකාවේ ජනසංගීත රටාවක් අපිට ඇහෙනවා. අපේ රටේ ජනසංගීතයේ Harmony Singing කියන සංකල්පයක් නැති වුණත් මෙහි අතුරුවාදන කොටස්වල (Interlude) අපිට ඒ බව දැනෙනවා. ටී. එම් ජයරත්නයන්ගේ ගීතය අසනවිට අතුරුවාදන කොටස්වල හොරණෑවට අමතරව වයලීනය අපට ඇහෙනවා වෙනත්ම ආකාරයකින්. ඔබ හොඳින් නිරීක්ෂණය කලොත් එය අවබෝධ වෙයි. මේකට කියන්නේ Quartal Harmony එහෙම නැත්තන් හතරවෙනි අන්තරය කියලා.

ගායනය - නීලා වික්‍රමසිංහ
ටී. එම්. ජයරත්න
සංගීතය - ප්‍රේමසිරි කේමදාස
පදරචනය - අජන්තා රණසිංහ





No comments:

Post a Comment

නිදි නැති රැය පුරාවට ...

නිදි නැති රැය පුරාවට කිසි නිමක් නැති සිතිවිලි සයුරටත් වැඩි මිස අඩුත් නැති අවසානයේ දී ඒ හැම බොඳ මීදුමක් සේ ඈතට පාවි පාවි ගිය හැටි මතකයි ජිවිත...