Thursday, July 16, 2020

දෑස නිලුපුල් තෙමා ...

අප අතරින් වියෝ වූ ප්‍රවීණ ගායන ශිල්පී විශාරද ගුණදාස කපුගේ ගේ මුල්ම ගීතය රචනා කර ඇත්තේද ප්‍රියානන්ද විජේසුන්දර විසිනි.ඒ අතීතය රසබර අතීතයකි.

දෑස නිළුපුල් තෙමා -කඳුළු මුතු වැල් සලා 
දෙතොල සුසුමින් පුරා ඉකිබිඳ 
හඩනු මල් මාලියේ- හඩනු මල් මාලියේ

මේ ගීතය ලියවුණේ හරිම හදිසියේ දවසක ගුවන්විදුලියේදී. මම ඇත්තටම ගුණදාස කපුගේ අඳුනගෙන හිටියේ නෑ. ඒ කාලේ මම හොරණ විද්‍යාරත්නයේ උගන්නනවා. උදේ හවා පිළියන්දල ඉඳලා බස්එකේ හොරණට යනකොට අපේ බස් එකේම උස මනුස්සයෙක් යනවා එනවා දැකලා තිබුණා.ඒත් මම කවුද කියලා දන්නේ නෑ. දවසක් මගේ යාළුවෙක් මුණ ගැහිලා කිවිවා ඉන්දියාවේ ඉඳලා යාළුවෙක් ඇවිත් ඉන්නවා ඔහුට සින්දුවක් ලියලා දෙන්න කියලා. මම ඉතින් හා කියලා කිව්වා. දවසක් බස් එකේදී මේ දෙන්නම මුණ ගැහිලා මට කපුගේව අඳුන්නලා දුන්නා. බලනකොට අර බස් එකට නඟින උස මනුස්සයා තමයි කපුගේ. එතකොට ඔහු ඉන්දියාවේ ඉඳලා ආපු අලුතමයි. දවසක් මම ගුවන්විදුලියට මොකක්ද එහෙකට ගියාම බොහොම හදිස්සියකින් කපුගේ මැදිරියක් අස්සේ ඉඳලා ආවා. මාව දැක්ක ගමන් මා ළඟට දුවගෙන ආවා. හොඳ වෙලාවට උඹ ආවේ. මට සින්දුවක් ලියලා දියන් කිව්වා. මම කිව්වා හා ලියලා දෙන්නම් කියලා. එතකොට කපුගේ කියනවා. එහෙම බෑ මේ දැන් ලියලා ඕන කියලා. පස්සේ අපි දෙන්නම ගුවන්විදුලියේ කැන්ටිමට ගිහින් තේ එකක් බීලා මැදිරියට ඇවිත් සර්පිනා එක ළඟ වාඩිවුණා. කපුගේ ඒවන විටත් සනත් නන්දසිරි මහත්මයාගෙන් මෙලඩි එකක් ඉල්ලාගෙන ඇවිත් තිබුණා. කපුගේ සර්පිනා එන ගහමින් මෙලෙඩි එක හම් කරනකොට මම සින්දුව ලිව්වා .ඒ විදියට තමයි ඔහුට ඔහුගේ ප්‍රථම සරල ගීතය මම රචනා කරලා දුන්නේ.ඊට පස්සේ මම ඔහුට ‘ සඳ රෑ සිහිනයේ ඇතුළු ගීත කිහිපයක්ම රචනා කළා. වරින්වර හමුවුණු වෙලාවල ඔහු මගෙන් ඉල්ලගන්න ගීත ඔහුගේ කැසට්වලට ඔහු ගායනා කළා.   

‘‘දෑස නිලුපුල් තෙමා
කඳුළු මුතුවැල් සලා
දෙතොල සුසුමින් පුරා ඉකිබිඳ
හඬණු මල්මාලියේ
හඬණු මල්මාලියේ ...//

නිහඬ හදවත් පොතේ ලියැවුණු
සොඳූරු ගී වැල් නැතේ මා තැනූ ...//
ඔබේ කඳූළැලි මා සිතේ
නිබඳ පදවැල් ඇඳේ
නිබඳ පදවැල් ඇඳේ

කඳුළු මුතුවැල් සලා
දෙතොල සුසුමින් පුරා ඉකිබිඳ
හඬණු මල්මාලියේ
හඬණු මල්මාලියේ

පබළු මිණිමුතු නැතේ මා සතූ
කඳුළු මුතු ඇත ඔබේ මා පැතූ ...//
තුසර පිණි ලෙස මල් මතේ
කඳූළු කොපුලේ රැඳේ
කඳූළු කොපුලේ රැඳේ

කඳුළු මුතුවැල් සලා
දෙතොල සුසුමින් පුරා ඉකිබිඳ
හඬණු මල්මාලියේ
හඬණු මල්මාලියේ

ගායනය - විශාරද ගුණදාස කපුගේ
පද රචනය - ප්‍රියානන්ද විජේසුන්දර
තනුවේ සංකල්පනාව - විශාරද ගුණදාස කපුගේ
ස්වර රටා හා සංගීතය - මහාචාර්ය සනත් නන්දසිරි



No comments:

Post a Comment

නිදි නැති රැය පුරාවට ...

නිදි නැති රැය පුරාවට කිසි නිමක් නැති සිතිවිලි සයුරටත් වැඩි මිස අඩුත් නැති අවසානයේ දී ඒ හැම බොඳ මීදුමක් සේ ඈතට පාවි පාවි ගිය හැටි මතකයි ජිවිත...