Thursday, July 16, 2020

උදුම්බරා මනාලියේ ...

උදුම්බරා මනාලියේ
රුවින් උතුම් කුමාරියේ ...//

අංජන මධු සුවඳ පැනින් රූසිරි වත දොවා
රංගන මනමාල බැලුම් දෑස කොණේ මවා
ඔබේ ලොවට මා ගෙනයන උදුම්බරා මනාලියේ
ප්‍රේම විමන් දොරටු වසන් රුවින් උතුම් කුමාරියේ

උදුම්බරා මනාලියේ
රුවින් උතුම් කුමාරියේ
උදුම්බරා

කෝකිල රජදහන් පවා හඬින් උමතු වෙලා
සීගිරි සුර දූත ළඳුන් හොරෙන් මුකුළු කළා
ඔබේ ලොවට මා ගෙනයන උදුම්බරා මනාලියේ
ප්‍රේම විමන් දොරටු වසන් රුවින් උතුම් කුමාරියේ

උදුම්බරා මනාලියේ
රුවින් උතුම් කුමාරියේ ...//
උදුම්බරා

ගායනය - ආචාර්ය දයාරත්න රණතුංග
පද - උපාලි ධනවලවිතාන
තනුව - සරත් දසනායක

මේ ගීතය පුරාම කාන්තාවක් වරණනය කරන හැටි දැක ගන්න පුළුවන්. ඒත් උදුම්බරා කියන්නෙ කවුද? සමහර අය සිරි කාලකන්නි ජාතකය අහලා ඇති. සිරි කාලකන්නියා නැතිනම් පිංගුත්තර දිසාපාමොක් ඇඳුරු ලඟ ඉගනුමට යනවා. හොඳම ශිෂ්‍යයාට තම දියණිය පාවා දීම සිරිතක් වුන නිසා ඇදුරු දියණියව පිංගුත්තරට පාවා දෙනවා.

මුල්ම දවසෙ හොඳින් සැරසිලා සිරි යහනට කුමරිය යන කොටම මේ කාලකන්නියා බිමට බහිනවා. කුමරිය බිමට එනකොට මේ පිංගුත්තර නැති නම් කාලකන්නියා ඇඳට යනවා. ඔහොම කරලා මහන්සි වුනාම මේ සෙල්ලම නවත්තලා කුමාරිය තමන්ගෙ පාඩුවෙ ඉන්නවා. සතියක් ඇදුරු නිවසෙ මෙහෙම ගත කලත් රූප සෝබාවෙන් අනූන මේ කුමරියට පිංගුත්තරගෙ සිත යන්නෙම නෑ

නමුත් සිරිත් විදිහට කුමරියත් කැඳවා ගෙන තම රටට යන්න වෙනවා. යන අතරමඟදි කුසගින්නක් දැනිලා කුමරියව දිඹුල් ගසකට නග්ගනවා. දිඹුල් කියන්නෙ අට්ටික්කා කියලයි අහලා තියෙන්නෙ. කාලකන්නියා නැති නම් පිංගුත්තර දිඹුල් ගසේ යට කටු ගොඩක් වට කරලා දානවා කුමාරියට බහින්න බැරි වෙන්න. එහෙම කරලා පිංගුත්තර තනියම තම රටට යනවා. 

ඊට පස්සෙ උයන් කෙලියකට ආව රජතුමා මේ කුමාරියව දැකලා රූප සෝබාවට වශී වෙලා අරන් යනවා. දිඹුල් ගහේ හිටපු නිසා ‘උදුම්බරා’ කියලා නම දානවා. ඉතින් මේ කුමාරියගේ රූප සෝබාවට සමාන කරලා පෙම්වතෙක් තම හිත ගිය පෙම්වතිය වර්ණනා කරන හැටි තමා මේ ගීතයෙන් කියන්නෙ... 

වෙන කාටවත් ප්‍රේමයේ දොරටු නාරින ලෙස ආයාචනාවක්ද කරනවා. ඒ වගේම දයාරත්න රණතුංගයන්ගේ කටහඬත් මේ ගීතයත් සමඟ මනාවට ඒකාත්මික වෙනවා.



No comments:

Post a Comment

නිදි නැති රැය පුරාවට ...

නිදි නැති රැය පුරාවට කිසි නිමක් නැති සිතිවිලි සයුරටත් වැඩි මිස අඩුත් නැති අවසානයේ දී ඒ හැම බොඳ මීදුමක් සේ ඈතට පාවි පාවි ගිය හැටි මතකයි ජිවිත...