Thursday, July 16, 2020

රුවක් ඇදෙනවා ...

රුවක් ඇදෙනවා- කවුදෝ එනවා
මීව්ත ඇඳීරිය දෑස වසනවා
හද පොදි බැඳී දුක දියකර පාකර
ඔබේ ලොවට මා මොහොතින් එනවා....

මහින්ද දිසානායකත් ගුණදාස කපුගේ සුසංයෝගයෙන් බිහිවීමේ ආරම්භය සනිටුහන් වනුයේ එතැන් පටන්ය.

‘ඇත්තටම කපුගේ මහත්තයා රජරට සේවයට ආවට මම ඔහුව හඳුනාගෙන හිටියේ නැහැ. ඔහුට කියා ගීතයක් කියවා ගන්න තියෙනවා නම් කියන සුවිශාල බලාපොරොත්තුව මටත් තිබුණා.ඒ කාලේ වාදක මණ්ඩලයේ සේවය කළා ධනසේන කඹුරුගමුව කියලා මගේ මිතුරෙක් .ඔහු ගුණදාස කපුගේ මහතාගේ හොඳ යාළුවෙක්.ඒ කාලේ එයාගේ ගෙදර තමයි කරුණාරත්න දිවුල්ගනේත් නැවතිලා හිටියේ.දවසක් ඔහුට මම කිවුවා මගේ ආසාව ගැන. ඔහු කිවිවා ඕක සුළු දෙයක්නේ අයියා සින්දුව ලියන්නකෝ කියලා . දවසක් ඔහු ඔහුගේ ගෙදර රාත්‍රී කෑමක් ලෑස්ති කළා. මටත් ආරාධනා කළා. මාත් එක්ක ජයතිලක බණ්ඩාරත් ගියා.රාත්‍රියේ ඉතින් මධු පානයෙන් එහෙම පස්සේ කපුගේ මහත්තයා සර්පිනාව ගහලා සින්දු කියන්න පනේ ගත්තා. මේ වෙලාවේ මගේ මිතුරා කිවුවා මේ මහින්ද අයියත් සින්දු ලියන කෙනෙක් . එයා සින්දුවක් ලියාගෙනත් ඇවිල්ලා තියෙනවා කියලා.ඒ පාර කෝ දෙන්න බලන්න කියපා කපුගේ මගෙන් සින්දුව ඉල්ලා ගත්තා.සින්දුව දිහා ටිකක් වෙලා බලා ඉඳලා මගේ මුහුණ දිහාත් බලලා. මහින්ද මොකකද්ද කියන්න හදන්නේ කියලා ඇහුවා. මම කිවුවා මැදි වියේ කෙනෙක් ආපන ශාලාවක සුරාව පානය කරමින් ඉන්නවා.ඒ වෙලාවේ එයාගේ මේසේ ලඟට තරුණයෙක් ඇවිත් ඉඳ ගන්නවා.එතකොට මැදි වියේ කෙනා තරුණයාගෙන් ප්‍රශ්න කරනවා. ඇයි මල්ලි මේවගේ තැනකට ආවේ කියලා.එයා කියනවා මම ප්‍රේමයෙන් පැරදුණා .හිතේ දුකට ආවා කියලා.එතකො අර මැදි වියේ කෙනා කියනවා මල්ලි බීලා ඕවා විසඳන්න බැහැ කරුණාකරල යන්න කියලා. ඔය අදහස මම ලියලා තිබුණෙ මෙහෙමයි.

මී විතෙන් ගිනි කණ වැටුනු ඇස
කාගේ රුවදෝ ඇදෙන්නේ
නිමේෂයකින් ඔබව සසඳන
හිතවතෙක් ඔහු දකින්නේ

කපුගේ මහත්තයා මේක දිහා බලලා තියනවා මේක මහින්ද ගීපද රචනයක් නෙමෙයි මේක කවියක්.කවිය නැවත නැවත කියවලා කෙනෙකුට අදහස වටහා ගන්න පුළුවන්.නමුත් ගීතයක් එහෙම නොවෙයි.දැන් අර ඉස්සරලා ආව කෙනා මත් වෙලානේ. එයාට පේන්නේ කවුදෝ එනවා වගේ. අන්න එහෙම පටන් ගත්තොත් හොඳ නැද්ද? ඊට පස්සේ මම පැත්තකට ගිහින් ආයෙත් ගීතය ලියනවා

රුවක් ඇදෙනවා- කවුදෝ එනවා
මීවිත ඇඳීරිය දෑස වසනවා
හද පොද් බැඳී දුක- දියකර පාකර
ඔබේ ලොවට මා මොහොතින් එනවා

මේ වචන ටික පෙන්නුවාම ‘‘අන්න හරි කියලා කිවුවා. ඊට පස්සේ එතැන ඉඳන්ම මම ගීතය සම්පූර්ණ කළා. කපුගේ මහත්තයා එතැන ඉඳන්ම තනුව දැම්මා. දිවුල්ගනේත් එතැනම හිටි නිසා දෙන්න එක්ක ගායනා කළා. ඊට පස්සේ කොළඹ ආවම සරල ගී වලට මෙක රෙකෝඩ් කළා.ඒ ගීතය නිර්මාණය වුණේ එහෙමයි.

රුවක් ඇදෙනවා
කවුදෝ එනවා
මීවිත ඇඳිරිය දෑස වසනවා
හද පොදි බැඳි දුක
දියකර පා කර
ඔබේ ලොවට මා ...
මොහොතින් එනවා

සොඳුරු යොවුන් විය මල් මග මුල හිඳ
කිම තොල මීවිත පොඟවන්නේ ...//
නුරා විරහ ගිනි නිවා දමන්නයි
සුරා විතින් මා දෙතොල තෙමන්නේ

රුවක් ඇදෙනවා
කවුදෝ එනවා
මීවිත ඇඳිරිය දෑස වසනවා
හද පොදි බැඳි දුක
දියකර පා කර
ඔබේ ලොවට මා ...
මොහොතින් එනවා

නැඟුණු නුරා ගිනි මී පොද වැටිලා
හතර වටින් දළු ලා එනවා ...//
අවන් හලේ මී විත තනි කරලා
වරෙන් මලේ පියවර නඟලා

රුවක් ඇදෙනවා
කවුදෝ එනවා
මීවිත ඇඳිරිය දෑස වසනවා
හද පොදි බැඳි දුක
දියකර පා කර
ඔබේ ලොවට මා ...
මොහොතින් එනවා

ගායනය - විශාරද ගුණදාස කපුගේ සමග කරුණාරත්න දිවුල්ගනේ
පද රචනය - මහින්ද දිසානායක
තනුව - විශාරද ගුණදාස කපුගේ



No comments:

Post a Comment

නිදි නැති රැය පුරාවට ...

නිදි නැති රැය පුරාවට කිසි නිමක් නැති සිතිවිලි සයුරටත් වැඩි මිස අඩුත් නැති අවසානයේ දී ඒ හැම බොඳ මීදුමක් සේ ඈතට පාවි පාවි ගිය හැටි මතකයි ජිවිත...